Model Abarth 595
w promocyjnej cenie

Gama Abartha - trzy nowości gwarantujące maksymalną przyjemność z jazdy

28.03.2017

Po pierwszym i trzecim miejscu w Grand Prix Kataru Motocyklistów zespołu Movistar Yamaha MotoGP, do Sardynii docierają trzy wielkie nowości Abartha, które publiczność miała okazję podziwiać na Salonie Samochodowym w Genewie. Na tle zatoki Chia można poczuć emocje z jazdy, maksymalne osiągi i sportowy styl limitowanej i numerowanej serii Abartha 695 XSR Yamaha, nowego Abarth 595 Pista oraz serii specjalnej Abarth 124 spider Scorpione.

Na Grand Prix Kataru, próbie otwarcia Motocyklowych Mistrzostw Świata 2017, obaj kierowcy zespołu Movistar Yamaha MotoGP stanęli na podium, rozpoczynając w najlepszy możliwy sposób sezon sportowy MotoGP, w którym również Abarth współpracować będzie z zespołem Movistar Yamaha MotoGP. Marka z logo Skorpiona będzie oficjalnym sponsorem i oficjalnym dostawcą samochodów na kolejne dwa sezony dla zespołu Yamaha Factory Racing, biorącego udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata FIM MotoGP 2017. Dla Abartha i Yamahy zawody stanowią doskonały wzorzec, z którego można czerpać doświadczenie do wykorzystania w produkcji seryjnej. Tymczasem, na drogach Sardynii, u podnóża gór Sulcis, debiutują trzy nowe „dzieła" Abartha, zaprezentowane podczas niedawnego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Mowa tu o serii specjalnej Abarth 124 spider Scorpione, nowym Abarcie 595 Pista, najnowszej wersji ikony marki oraz limitowanej i numerowanej serii Abartha 695 XSR Yamaha, rezultatu współpracy z Yamaha Motor Europe. Z tej współpracy powstała również Yamaha XSR900 Abarth, motocykl stworzony przez dwie spośród najbardziej dynamicznych marek na światowej mapie motoryzacyjnej.

Abarth 695 XSR Yamaha Limited Edition.
Dzięki prestiżowej współpracy z Yamahą, Abarth utwierdza swoją pozycję marki samochodowej, która bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze, jak również dzieli wartości sportowego ducha i chęci supremacji, które wpisane są zarówno w DNA Abartha, jak i Yamahy. Owocem tej współpracy, po ekscytującym Abarcie 595 „Yamaha Factory Racing" oraz 695 biposto „Yamaha Factory Racing" Edition, jest nowy Abarth 695 XSR Yamaha Limited Edition, dostępny tylko i wyłącznie w kolorze szarym Pista i w limitowanej oraz numerowanej edycji: 695 hatchback i 695 cabrio. Ten nowy samochód powstał, aby uczcić powstanie Yamahy XSR900 Abarth, owocu współpracy dwóch marek, który występuje w takim samym szarym kolorze z czerwonymi wykończeniami, jak 695 XSR i posiada wiele wspólnych elementów wyposażenia. Mowa tu o lekkim, aczkolwiek gwarantującym znakomite osiągi café racer, pierwszym motocyklu będącym wynikiem współpracy dwóch marek w ramach programu Faster Son Yamahy. Ten samochód z limitowanej serii na szeroką skalę wykorzystuje włókno węglowe, nawiązując w ten sposób do owiewki, błotnika przedniego oraz siedzenia Yamahy. Abarth 695 XSR oraz Yamaha XSR900 Abarth mają również taki sam, ultralekki układ wydechowy Akrapovič, element pochodzący ze świata wyścigów, który wydobywa jego charakter, dźwięk i osiągi. W Abarcie rury wydechowe wykonane są z karbonu, podkreślając estetykę i technologię układu dual mode z aktywnym zaworem. Logo XSR dumnie prezentujące się na pokrywie tylnej wyróżnia Abartha 695 XSR, natomiast wewnątrz, w każdym wariancie nadwozia, aluminiowy znaczek podaje kolejny numer spośród 695 egzemplarzy.

Szerokie zastosowanie karbonu nie ogranicza się tylko do nadwozia, ale znajduje swoją kontynuację we wnętrzu, w którym pokryta skórą lub alcantarą kierownica ma tarczę i ramiona wykonane właśnie z włókna węglowego. Samochód można jeszcze dodatkowo zindywidualizować poprzez pas deski rozdzielczej wykonany z włókna węglowego, pokryte skórą lub alcantarą fotele Sabelt z konstrukcją oparcia z włókna węglowego i, dzięki odnowionej gamie zestawów i akcesoriów Abarth, z nakładkami pedałów, gałką dźwigni zmiany biegów i nakładką ochronną na progi drzwiowe, również wykonanymi z włókna. Pod maską kryje się silnik 1.4 T-Jet z turbiną GARRETT GT 1446. Rozwija on maksymalną moc 165 KM przy 5500 obrotach/min. i moment 230 Nm. Dzięki temu, Abarth 695 XSR Yamaha z manualną skrzynią biegów przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7,3" i osiąga maksymalną prędkość 218 km/h. Wyposażenie tej limitowanej serii oferuje zawieszenie tylne Koni połączone ze sprężynami Eibach, felgi aluminiowe 17" Supersport z czarnym matowym wykończeniem, wykończenie „Satin Chrome" na klamkach oraz znaczki, pasy boczne oraz czerwone wstawki zderzaka zestawione z czerwonymi zaciskami hamulców i układ hamulcowy z perforowanymi tarczami. Wersję tą można jeszcze dodatkowo wzbogacić przez zestaw tuningowy, który zwiększa moc do 180 KM oraz moment do 250 Nm, poprawia jakość prowadzenia samochodu poprzez zastosowanie zawieszeń przednich KONI z zaworem FSD (Frequency Selective Damping) i jeszcze bardziej usprawnia hamowanie, dzięki zaciskom z czterema tłoczkami Brembo, zestawionymi z perforowanymi i samowentylującymi tarczami 305x28mm oraz z wysokiej jakości klockami hamulcowymi Ferodo HP 1000/1.
Ponadto, nowa technologia systemu UconnectTM 7" HD LIVE ze zintegrowanym Apple CarPlay umożliwia użytkownikom iPhone'ów obsługę Map Apple, wiadomości, połączeń telefonicznych, Apple Music, również przez obsługę głosową Siri.

System UconnectTM 7" HD LIVE współpracuje też z Android Auto, umożliwiając za pośrednictwem ekranu dotykowego radia lub przycisków na kierownicy łatwy i bezpieczny dostęp do funkcjonalności obsługi głosowej. Google MapsTM, Google Play MusicTM. Nowego Abartha 695 XSR Yamaha można będzie zamówić już w kwietniu. Ponadto, Abarth swoim Klientom oferuje możliwość otrzymania specjalnego „Pakietu VIP", skierowanego do miłośników tego samochodu. Jest to akcja z nagrodami prowadzona we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, składająca się z dwóch etapów. Przede wszystkim do 7 kwietnia należy wypełnić specjalny formularz dostępny online na stronach www.abarth.it i www.abarthcars.co.uk. Później, po dokonaniu zakupu samochodu w Salonie, na adres domowy wysyłane są dwie wejściówki VIP na Abarth Day, który organizowany jest we Włoszech i w Wielkiej Brytanii 20 maja; dwie wejściówki na ekskluzywną wizytę w Officine Abarth w Turynie, zestaw litografii Abarth 695 XSR Yamaha oraz pakiet „Faster Son" Yamahy obejmujący T-shirt, koszulkę, czapkę z daszkiem oraz plakat z ramką carbon look.

Abarth 595 Pista.
Abarth 595 Pista, nowa wersja ikony marki, wzbogaca gamę Abartha 595 i podkreśla jego wyrazisty charakter, łącząc sportowe zacięcie i adrenalinę wyróżniające markę z logo Skorpiona z charakterystycznym wzornictwem i stylem. Najmłodsze „dziecko" w świecie 595 powstało z myślą o młodych Klientach i wpisuje się pomiędzy 595 o mocy 145 KM a 595 Turismo o mocy 165 KM, oferując produkt przystępny cenowo i jednocześnie bogato wyposażony, skupiający się przede wszystkim na cechach, takich jak: moc, jakość prowadzenia, dźwięk i system multimedialny. Dostępny jest zarówno w wersji hatchback, jak i cabrio, w pięciu wersjach kolorystycznych z kontrastującymi detalami: szarym Campovolo, białym Gara, czerwonym Abarth, szarym Record i czarnym Scorpione. Samochód ten jest wyposażony w mocny silnik 1.4 T-jet o mocy 160 KM (117 kW), co przekłada się na moc równą 117 KM/litr, wytwarzającą moment 230 Nm przy 3000 obrotów. Maksymalna prędkość wynosi 216 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 następuje w 7,3 sek.: dane te wskazują, że pod względem osiągów jest to samochód idealny dla ludzi poszukujących typowej dla wyścigów dawki adrenaliny. Świadczy o tym doskonałe wyposażenie techniczne, takie jak: perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe 284x22 mm oraz perforowane tarcze hamulców tylnych 240x11 mm; zawieszenia tylne Koni z technologią FSD; wysokiej jakości układ wydechowy Abarth Record Monza z systemem Dual Mode i czterema końcówkami rury wydechowej. W standardzie silnik 1.4 T-jet o mocy 160 KM zestawiany jest z pięciostopniową mechaniczną skrzynią biegów, ale, na zamówienie, dostępna jest też sekwencyjna, zrobotyzowana skrzynia biegów Abarth z łopatkami na kierownicy. W standardzie znajdują się również 17 calowe felgi aluminiowe „Formula" w czarnym macie z oponami 205/45 oraz światła przeciwmgielne.

Z estetycznego punktu widzenia, Abarth 595 Pista wyróżnia się możliwością wyboru koloru - spośród czarnego, czerwonego i żółtego - wstawki zderzaka przedniego i tylnego, obudów lusterek wstecznych oraz zacisków hamulcowych. Ponadto, detale nadwozia mają chromowo-satynowane wykończenia, widoczne również na specjalnym znaczku „595 Pista".
W wersji cabrio, wyposażonej w otwierany elektrycznie dach, w standardzie są również tylne czujniki parkowania.
Wśród opcji znajduje się chowana antena z aluminiową zaślepką 595 na dachu, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, przyciemniane szyby tylne oraz otwierany elektrycznie dach szklany „Sky dome".

We wnętrzu wyróżniają się niezwykle wygodne, sportowe fotele Abarth z materiałową tapicerką oferujące bardzo dobre trzymanie boczne, na zamówienie dostępne także w skórze, zestaw wskaźników z kolorowym 7" wyświetlaczem TFT", charakterystyczna obudowa deski rozdzielczej w kolorze szary mat, sportowa skórzana kierownica z celownikiem. Na zamówienie dostępne są automatyczna klimatyzacja i elektryczne fotochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.
W kabinie Abartha 595 Pista znajdziemy także nowoczesny system multimedialny UconnectTM z ekranem dotykowym HD 7", cyfrowe radio DAB, 6 głośników + subwoofer, Bluetooth® z funkcją audio streaming, porty USB/AUX oraz system usług Live, dzięki którym można korzystać z licznych aplikacji.  Bezpośrednio z systemu można wejść do Facebooka, Twittera, słuchać ponad 35 milionów piosenek dzięki Deezer i zsynchronizować się z 100 000 stacjami radiowymi za pomocą programu Tuneln. Reuters News oferuje bieżące informacje w czasie rzeczywistym, natomiast usługi TomTomLive podają informacje o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach (Autovelox).
Nazwa wersji specjalnej „Pista", oznaczająca „tor", od razu kojarzy się z torem wyścigowym i z niespotykanymi dotąd cechami systemu Abarth Telemetry. Zaawansowane charakterystyki multimedialnego systemu infotainment pozwalają na wczytanie najsławniejszych światowych torów wyścigowych, jak Monza, Spa-Francorchamps i Red Bull Ring, na ich wybieranie podczas sesji na torze, aby wyświetlić szczegółową mapę i otrzymywać na bieżąco wskazówki do prowadzenia tak, aby poprawić czasy na okrążeniu.  W ten sposób każdy, kto prowadzi Abartha 595 Pista, może w dowolnym momencie uzyskać dostęp do zarejestrowanych sesji i analizować własne osiągi. I nie tylko: dzięki funkcji Routes użytkownik może sam tworzyć indywidualną trasę, wchodzić do tras już poprzednio przez siebie utworzonych i rejestrować wskazania GPS z każdego przebiegu, by je później analizować. System multimedialny UconnectTM oferuje na zamówienie wbudowaną nawigację satelitarną oraz system audio Premium Beats o mocy 440 W, 6 głośników oraz subwoofer. W modelu Abarth 595 Pista można zawsze monitorować swoje osiągi i dzielić się wynikami z przyjaciółmi: nowy system UconnectTM z ekranem dotykowym HD da 7" jest zintegrowany poprzez sterowanie przyciskami na kierownicy z Bluetooth, 6 głośnikami i systemem DAB. Ponadto, system UconnectTM 7" HD LIVE, umożliwia - dzięki Android Auto - dostęp do aplikacji urządzenia Android lub do własnego iPhona z Apple CarPlay. Apple CarPlay jest najłatwiejszym i najbardziej bezpiecznym sposobem korzystania z iPhona w samochodzie, aby wejść do Maps, Apple, Music, aby wysyłać wiadomości i korzystać z niego w jeszcze inny sposób poprzez asystenta głosowego Siri i technologię Uconnect. System ten umożliwia prowadzenie samochodu bez rozpraszania się, utrzymując wzrok na drodze i przy wszystkich przyrządach sterowniczych w zasięgu ręki.

Wersja Pista uzupełnia gamę Abarth 595 obejmującą 3 typy wyposażenia (595, 595 Turismo e 595 Competizione) i taką samą liczbę poziomów mocy, pozwalających zadowolić coraz bardziej wymagających i przygotowanych Klientów. Wyróżniająca się, lecz przystępna cenowo wersja 595 ze swoimi 145 KM mocy, reprezentuje poziom wejścia do świata Abarth i oferuje w standardzie wszelkie wyposażenie konieczne dla zapewnienia rozrywki i przyjemności jazdy typowej dla samochodów spod znaku Skorpiona. 595 stanowi także idealną bazę dla tych, którzy chcą z czasem swój samochód spersonalizować, by uczynić go wyjątkowym. Abarth 595 Turismo i 595 Competizione przedstawiają dwa inne aspekty wyróżniające charakter Abartha: pierwszy z tych samochodów, o mocy 165 KM, jest idealnie powiązany z typowymi charakterystykami włoskich samochodów Granturismo w formacie kompaktowym, dostosowanym do jazdy miejskiej. Drugi jest bardziej „radykalny i podnoszący adrenalinę" i ze swoimi 180 KM i wyposażeniem wywodzącym się ze świata wyścigów samochodowych, przeznaczony jest dla pasjonatów bezkompromisowych osiągów i ducha sportowego. Dzięki bogatemu katalogowi zestawów i akcesoriów także te wersje mogą być indywidualizowane i wzbogacane.

Abarth 124 spider Scorpione.
Nowy Abarth 124 spider jest niekonwencjonalnym samochodem gwarantującym wspaniałe emocje, który z pewnością stanie się ikoną przyjemności prowadzenia i będzie emocjonował każdego, kto zasiądzie za jego kierownicą. Samochód stworzony dzięki Zespołowi Wyścigowemu Abarth zapewnia wyjątkową dynamikę i radość prowadzenia, jakie tylko prawdziwy roadster może oferować. Dowodem doskonałości technicznej skierowanej na zachowanie się samochodu na drodze jest montowany seryjnie automatycznie blokujący się mechanizm różnicowy. Chodzi o typowe wyposażenie samochodów sportowych wysokiej klasy, podkreślające charakter nowego Abartha 124 spider. Jego masa jest rozłożona pomiędzy osiami, także dzięki silnikowi, który jest usytuowany za przednią osią, co gwarantuje rekordową zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągnięcie masy zaledwie 1060 kg przy stosunku masy do mocy wynoszącym 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów; ponadto, optymalne rozłożenie mas gwarantuje wspaniałą zwinność i emocjonujące osiągi. Na trudnych, a jednocześnie zapewniających dużą przyjemność prowadzenia drogach wokół miejscowości Chia ruszy z impetem nowa seria specjalna Scorpione, wersja przeznaczona dla klientów szukających czystej przyjemności z jazdy.

Pod maską obu pokazywanych samochodów pulsuje potężny i niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1,4 litrowy w technologii MultiAir. Silnik ma 170 KM (około 124 koni mechanicznych na litr) i 250 Nm momentu obrotowego przy maksymalnej prędkości 232 km/h i przyspieszeniu z 0 do 100 km/h osiąganym w 6,8 sekundy, z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ponadto, od momentu, gdy odgłos silnika stał się fundamentalnym elementem w każdym samochodzie Abarth, wyposażenie standardowe zawiera układ wydechowy Record Monza z systemem Dual Mode, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia, wyzwalając zawsze linearnie moment obrotowy i moc i wydając piękny, głęboki rasowy dźwięk silnika. Spider jest dostępny nie tylko z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, lecz także ze sekwencyjną, automatyczną, sportową skrzynią biegów Esseesse. Abarth 124 spider ma z przodu wysokie zawieszenia czworoboczne oraz budowę multilink z 5 wahaczami w zawieszeniu tylnym. Ustawienie jest specjalnie skalibrowane, aby zwiększyć stabilność w zakręcie i przy utracie przyczepności.  Reakcja zwrotna układu kierowniczego została zoptymalizowana dzięki specjalnej sportowej regulacji systemu wspomagania kierownicy.

Nowy Abarth 124 spider jest ponadto wyposażony w liczne i zaawansowane urządzenia bezpieczeństwa zarówno aktywnego, jak i biernego. Ponadto ABS jest standardowo wyposażony w system EBD, który reguluje rozdział siły hamowania pomiędzy koła osi przedniej i tylnej, minimalizując drogę hamowania i zapewniając prawidłową kontrolę toru jazdy w każdych warunkach obciążenia pojazdu. Oczywiście w standardzie znajduje się także system ESC, optymalnie kontrolujący przyczepność pojazdu w każdych warunkach jazdy, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych, na zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni lub na zniszczonym asfalcie. Te wszystkie urządzenia można regulować na dwóch poziomach lub całkowicie je wyłączyć podczas jazdy na szlaku, by umożliwić kierowcy maksymalne wykorzystanie dużej równowagi mechanicznej i zdolności dynamicznych samochodu Abarth 124 spider oraz pozwolić mu w pełni cieszyć się wrażeniami z jazdy.

Wnętrza obu egzemplarzy odzwierciedlają DNA Abartha, skupiając się na zapewnieniu maksymalnego poziomu ergonomii. Głębokie i jednocześnie bardzo wygodne fotele pozwalają na zachowanie podczas prowadzenia pojazdu idealnej pozycji, jak najniższej i maksymalnie przesuniętej do tyłu tak, by móc jak najprędzej zauważyć boczne odchylenia samochodu od toru jazdy. Ponadto kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym stylem samochodu: pozycja pedałów, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów zapewniają w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje olbrzymi obrotomierz z czerwonym tłem umieszczony centralnie na przeciwko kierowcy oraz bezkluczykowy, przyciskowy system uruchamiania pojazdu. Komfort zapewniają podgrzewane fotele, montowane seryjnie w wersji z fotelami skórzanymi, oraz doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy szyby przedniej, tylnej oraz dwuwarstwowego dachu. Ten ostatni został tak zaprojektowany, aby siedząc na fotelu kierowcy można go było otworzyć i zamknąć jedną ręką w kilka sekund. Złożony za fotelami nie zajmuje miejsca w bagażniku. Oba wystawiane samochody wyposażone są w Pack Sound Plus, który zawiera radioodtwarzacz 7" z ekranem dotykowym i wyrafinowany system audio Bose, wyposażony w subwoofer i 8 głośników, z których dwa są wbudowane w zagłówki dla zapewnienia doskonałej akustyki. Wyposażone są także w Pack Visibility Plus, integruje adaptacyjne samopoziomujące reflektory full LED ze światłami dziennymi LED, czujnikiem deszczu, czujnikiem zmierzchowym, spryskiwaczami lamp oraz tylnymi czujnikami parkowania.

Nowy Abarth 124 spider w serii specjalnej Scorpione jest dostępny w kolorze czarnym „Nero San Marino 1972" z elementami wykończenia w kolorze szarym „Grigio Forgiato" i białym „Bianco Turini 1975".