Model Abarth 595
w promocyjnej cenie

Marka Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2017.

03.03.2017

Gwiazda tytułów prasowych - nowy Abarth 595 Pista, najnowsza i wyjątkowa wersja ikony marki. Na stoisku limitowana i numerowana wersja Abarth 695 Yamaha XSR oraz motocykl Yamaha XSR900 Abarth, powstałe w partnerstwie Abartha z Yamaha Motor Europe.
    
Reflektory skierowane na Abarth 124 spider i na wersję specjalną Abarth 124 spider Skorpion. Programy Racing i Trofeum Abarth 2017. Stoisko, które nawiązuje do zabytkowych Officine Abarth, mieści strefę poświęconą marketingowi i ekskluzywnym akcesoriom, także we współpracy z Mopar. Na powierzchni wystawowej publiczność może również zapoznać się z nowymi inicjatywami i nowymi produktami, jak zestawy do tuningu.

Abarth powraca na scenę Salonu Genewa, by zaprezentować publiczności swoją gamę produktów, kwintesencję osiągów, stylu i zaawansowania technicznego, jakie charakteryzują linię spod znaku Skorpiona.


W istocie, publiczność, w świetle reflektorów szwajcarskiego Salonu, może podziwiać nowego Abartha 124 spider, także w nowej serii specjalnej spod znaku „Skorpion", Abartha 595 Pista i Abartha 695 XSR Yamaha Limited Edition, będącego rezultatem współpracy z Yamaha Motor Europe.  Z tego już trzyletniego partnerstwa narodził się także prezentowany na stoiku wystawowym motocykl Yamaha XSR900 Abarth, produkowany w limitowanej i numerowanej wersji, stworzonej we współpracy dwóch najbardziej dynamicznych marek na tle całej światowej panoramy motoryzacyjnej. Powierzchnia wystawowa Abarth jest oknem otwartym na świat i na walory marki oparte na maksymalnych osiągach, dbałości i stylu charakteryzujących każdy produkt oraz na ciągłym doskonaleniu techniki. Coraz liczniejsi na poziomie globalnym są pasjonaci, którzy utożsamiają się z założeniami marki: nieprzypadkowy jest sukces odniesiony przez „The Skorpionship", jedyną oficjalną społecznością, która liczy ponad 70 000 członków oraz przez projekt „Abarth Classishe" dedykowany autom klasycznym i zabytkowym, który angażuje cały świat spod znaku Skorpion. Do społeczności można zapisać się bezpłatnie na stronie internetowej www.abarth.it/Skorpionship. Nie brakuje także strefy poświęconej marketingowi oraz ekskluzywnym akcesoriom i zestawom do tuningu, wykonanym we współpracy z Mopar, marką referencyjną dla usług, Customer Care, oryginalnych części zamiennych i akcesoriów do linii pojazdów FCA.

Abarth 595 Pista.
Na powierzchni wystawowej debiutuje Abarth 595 Pista, nowa wersja ikony marki. Nowa seria specjalna, Abarth 595 skierowana jest do młodej Klienteli i plasuje się pomiędzy 595 Elaborabile 145 KM i 595 Turismo 165 KM, oferując produkt dostępny, lecz jednocześnie bogato wyposażony, ukierunkowany przede wszystkim na moc, trzymanie się drogi, system multimedialny z doskonałym audio. Dostępny jest zarówno w wersji hatchback, jak i cabrio, w 5 kolorach nadwozia z kontrastowymi detalami: szarym Grigio Campovolo, białym Bianco Gara, czerwonym Rosso Abarth, szarym Grigio Record i czarnym Nero Skorpion.
Wyposażone jest w mocny silnik 1.4 T-jet 160 KM (117 kW), o mocy właściwej 117 KM/litr, który osiąga moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 216 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest osiągane w 7,3 sekundy: dane te dowodzą, że pod względem osiągów jest to samochód idealny dla tych, którzy szukają adrenaliny w świecie wyścigów samochodowych, co potwierdzają absolutnie zaawansowane elementy wyposażenia technicznego, jak przednie perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe 284x22 mm oraz tylne tarcze hamulcowe perforowane 240x11 mm; tylne zawieszenia Koni w technologii FSD; wysoko sprawnościowy układ wydechowy Abarth Record Monza z systemem Dual Mode i cztery rury wydechowe. Seryjnie silnik 1.4 T-jet 160 KM jest połączony z mechaniczną 5-stopniową skrzynią biegów; na zamówienie dostępna jest zrobotyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów Abarth z łopatkami przy kierownicy. Samochód ma także seryjnie montowane czarne matowe 17-calowe aluminiowe obręcze kół „Formuła" z oponami 205/45 oraz lampy przeciwmgielne.
Pod względem estetyki Abarth 595 Pista wyróżnia się możliwością wyboru koloru wstawki do zderzaka przedniego i tylnego, obudowy lusterek zewnętrznych, zacisków hamulcowych - pomiędzy kolorem czarnym, czerwonym lub żółtym. Ponadto, detale zewnętrzne mają tytanowe wykończenie zewnętrzne, powtórzone także na charakterystycznym emblemacie „595 Pista".


Wersja cabrio, wyposażona w dach składany elektrycznie, ma także seryjnie montowane tylne czujniki parkowania.
Wśród wyposażenia opcjonalnego jest chowana antena z zatyczką aluminiową 595 na dachu, reflektory Xenonowe ze spryskiwaczem, zaciemnione szyby tylne i szklany dach otwierany elektrycznie „Sky dome" dla wersji hatchback.
Wewnątrz sportowe fotele Abarth tapicerowane tkaniną, z regulacją wysokości, na zamówienie obicie z czarnej skóry, tablica wskaźników z kolorowym wyświetlaczem TFT 7", matowe szare obramowanie deski rozdzielczej, klimatyzację, sportowa skórzana kierownica z celownikiem. Na zamówienie automatyczna klimatyzacja i elektryczne fotochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.
Na pokładzie Abarth 595 Pista znajdziemy także nowoczesny system multimedialny UconnectTM z ekranem dotykowym HD 7", cyfrowe radio DAB, 6 głośników + subwoofer, Bluetooth® z funkcją audio streaming, porty USB/AUX oraz system usług Live, dzięki którym można korzystać z licznych aplikacji.  Bezpośrednio z systemu można mieć dostęp do Facebooka, Twittera, słuchać ponad 35 milionów piosenek dzięki Deezer i synchronizować z 100 000 stacjami radiowymi za pomocą programu Tuneln. Reuters News oferuje bieżącą aktualizację, natomiast usługi TomTomLive podają informacje o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach (Autovelox).
Nazwa „Pista" wersji specjalnej, co oznacza „tor", od razu kojarzy się z torem wyścigowym i z niespotykanymi dotąd cechami systemu Abarth Telemetry. Zaawansowane charakterystyki multimedialnego systemu informacyjno-rozrywkowego rzeczywiście pozwalają na wstępne wczytanie najsławniejszych światowych torów wyścigowych, jak Monza, Spa-Francorchamps i Red Bull Ring, na ich wybieranie podczas sesji na torze, aby wyświetlić ich szczegółową mapę i otrzymywać na bieżąco wskazówki do prowadzenia tak, aby poprawić czasy na okrążeniu.  W ten sposób każdy, kto prowadzi Abarth 595 Pista, może w dowolnym momencie uzyskać dostęp do zarejestrowanych sesji i analizować własne osiągi. I nie tylko: dzięki funkcji Routes użytkownik może sam tworzyć indywidualną trasę, wchodzić do tras już poprzednio przez siebie utworzonych i rejestrować wskazania GPS z każdego przebiegu, by je później analizować.


System multimedialny UconnectTM oferuje na zamówienie zintegrowaną nawigację satelitarną oraz system audio Premium Beats o mocy 440 W, 6 głośników oraz subwoofer.
W Abarth 595 Pista można zawsze monitorować swoje osiągi i dzielić się wynikami z przyjaciółmi: nowy system UconnectTM z ekranem dotykowym HD da 7" jest zintegrowany poprzez sterowanie przyciskami na kierownicy z Bluetooth, 6 głośnikami i systemem DAB.
Ponadto, system UconnectTM 7" HD LIVE, umożliwia - dzięki Android Auto - dostęp do aplikacji urządzenia Android lub do własnego iPhona z Apple CarPlay. Apple CarPlay jest najłatwiejszym i najbardziej bezpiecznym sposobem korzystania z iPhona w samochodzie, aby wejść do Maps, Apple, Music, aby wysyłać wiadomości i korzystać z niego w jeszcze inny sposób poprzez asystenta głosowego Siri i technologię Uconnect.
System ten umożliwia prowadzenie samochodu bez rozpraszania się, utrzymując wzrok na drodze i przy wszystkich przyrządach sterowniczych w zasięgu ręki.
Wersja Pista uzupełnia gamę Abarth 595, która dzieli się na 3 typy wyposażenia (Abarth 595 Elaborabile, 595 Turismo i 595 Competizione) i taką samą liczbę poziomów mocy, które pozwalają zadowolić coraz bardziej wymagających i przygotowanych Klientów. Wyróżniająca się, lecz dostępna wersja 595 Elaborabile ze swoimi 145 KM mocy, reprezentuje poziom wejścia do świata Abarth i oferuje seryjnie wszelkie wyposażenie konieczne dla zapewnienia rozrywki i przyjemności jazdy typowej dla samochodów spod znaku Skorpiona. 595 stanowi także idealną bazę dla tych, którzy chcieliby z czasem swój samochód zindywidualizować, by uczynić go unikatowym. Abarth 595 Turismo i 595 Competizione reprezentują dwa inne aspekty wyróżniające charakter Abarth: pierwszy z tych samochodów, o mocy 165 KM, jest idealnie powiązany z typowymi charakterystykami włoskich samochodów granturismo w formacie kompaktowym, dostosowanym do jazdy miejskiej. Drugi jest bardziej „radykalny i bardziej podnosi adrenalinę" i ze swoimi 180 KM i wyposażeniem wywodzącym się ze świata wyścigów samochodowych, przeznaczony jest dla pasjonatów bezkompromisowych osiągów i ducha sportowego. Dzięki bogatemu katalogowi zestawów i akcesoriów także te wersje mogą być indywidualizowane i wzbogacane.

Abarth 695 XSR Yamaha Limited Edition i Yamaha XSR900 Abarth.
Przez trzeci kolejny rok Abarth będzie Oficjalnym Sponsorem i Official Car Supplier zespołu Yamaha Factory Racing, biorącej udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata MotoGP 2017. Tym prestiżowym partnerstwem Abarth potwierdza swoją markę motoryzacyjną, która najbardziej ze wszystkich potrafi nie tylko przekazać nastrój, jaki się przeżywa na torach wyścigowych, ale także podzielać wartości sportowego ducha oraz chęć osiągnięcia mistrzostwa zapisanego zarówno w DNA Skorpiona. Z tej współpracy, po wychwalanych Abarth 595 „Yamaha Factory Racing" i 695 - dwu-miejscowego „Yamaha Factory Racing" Edition, narodził się nowy Abarth 695 XSR Yamaha Limited Edition, dostępny wyłącznie w kolorze szarym Grigio Pista i w limitowanej i numerowanej edycji: Abarth 695 hatchback i 695 cabrio. Ten nowy samochód powstał na cześć ekskluzywnego motocykla, stworzonego w efekcie współpracy dwóch marek - Yamaha XSR900 Abarth, który przyjmuje tę samą szarą barwę z czerwonymi elementami wykończenia, jak Abarth 695 XSR i ma wiele wspólnych z nim charakterystyk technicznych.
Samochód serii limitowanej wykorzystuje szeroko włókno węglowe, nawiązując do owiewki, błotnika przedniego i powłoki siodełka motocykla Yamaha. Ponadto, Abarth 695 XSR i Yamaha XSR900 Abarth mają taki sam ultralekki układ wydechowy Akrapovič, komponent rodem ze świata wyścigów i mający na celu zwielokrotnienie indywidualnego stylu, głośności silnika oraz osiągów obu pojazdów. Samochód Abarth ma  karbonowe końcówki wydechu, podkreślające estetykę i technologię układu Dual Mode z aktywnym zaworem. Logo XSR na tylnych drzwiach stanowi podpis złożony na samochodzie Abarth 695 XSR, natomiast aluminiowy emblemat wewnątrz samochodu zawiera numer kolejny z 695 egzemplarzy dla każdego wariantu nadwozia.
Szerokie zastosowanie karbonu nie ogranicza się do elementów zewnętrznych, ale jest kontynuowane w kabinie, którą charakteryzuje właśnie kierownica pokryta skórą i alcantrą, z celownikiem i ramionami z włókna węglowego. Samochód może być dodatkowo zindywidualizowany karbonowym obramowaniem deski rozdzielczej, fotelami Sabelt w skórze i alcantarze, z karbonową wypukłością z tyłu oparcia fotela i, dzięki odnowionej gamie zestawów i akcesoriów Abarth, nakładką na pedały, gałką zmiany biegów i listwami progowymi z włókna węglowego. Pod maską silnik 1.4 T-Jet 165 KM. Wyposażenie tej limitowanej serii oferuje zawieszenia tylne Koni na sprężynach Eibach, aluminiowe obręcze kół 17'' Supersport o czarnym matowym wykończeniu, chromowane satynowe wykończenie klamek i tabliczek pod emblematy, czerwone listwy boczne i listwy ozdobne zderzaków nawiązujące kolorystycznie do czerwonych zacisków hamulcowych, układ hamulcowy z tarczami perforowanymi. Wersję tę można dodatkowo zindywidualizować zestawem do tuningu, który zwiększa moc silnika do 180 KM, poprawia prowadzenie samochodu przez zastosowanie zawieszeń przednich KONI z zaworem FSD (Frequency Selective Damping) i sprawia, że hamowanie jest jeszcze sprawniejsze, dzięki 4-tłoczkowym zaciskom hamulcowym Brembo w połączeniu z perforowanymi i samo wentylowanymi tarczami 305x28mm oraz wysoko sprawnościowymi klockami hamulcowymi Ferodo HP 1000/1.
Ponadto, nowa technologia systemu UconnectTM 7" HD LIVE zintegrowana z Apple CarPlay umożliwia użytkownikom iPhonów dostęp do takich zawartości, jak Mapy Apple, wiadomości, rozmowy telefoniczne, Apple Music, także za pomocą asystenta głosowego Siri.
System UconnectTM 7" HD LIVE aktywuje Android Auto, umożliwiając łatwy i bezpieczny dostęp do funkcji asystenta głosowego, Google MapsTM, Google Play MusicTM, przy pomocy ekranu dotykowego radioodbiornika lub przycisków na kierownicy.
Zamówienia na nowy Abarth 695 XSR Yamaha będzie można składać od kwietnia. Abarth ponadto oferuje Klientom, którzy go zakupią, możliwość otrzymania specjalnego Pakietu VIP, przeznaczonego dla pasjonatów.    Chodzi o ważną na terenie Włoch iWielkiej Brytanii operację z nagrodami, która dzieli się na dwa etapy. Przede wszystkim należy do dnia 7 kwietnia wypełnić odpowiedni formularz online na stronie internetowej www.abarth.it lub www.abarthcars.co.uk. Następnie, po dokonaniu zakupu samochodu u dealera otrzymuje się do domu dwie ważne wejściówki na Abarth Day w dniu 20 maja, we Włoszech i wWielkiej Brytanii; jedną wejściówkę na bezpłatne zwiedzanie Officine Abarth w Turynie, ekskluzywny komplet litografii Abarth 695 XSR Yamaha, paczkę „Faster Son" Yamaha zawierającą t-shirt, sweter i kapelusik oraz plakat w ramie o efekcie carbon look.

Abarth 124 spider i Abarth 124 spider spod znaku Skorpiona.
Nowy Abarth 124 spider jest samochodem gwarantującym wspaniałe emocje i niekonwencjonalnym, którego przeznaczeniem jest stać się ikoną przyjemności prowadzenia i który będzie emocjonował każdego, kto zasiądzie za jego kierownicą. Samochód stworzony dzięki Zespołowi Wyścigowemu Abarth zapewnia wyjątkową dynamikę i radość prowadzenia, jakie tylko prawdziwy roadster może oferować. Dowodem doskonałości technicznej skierowanej na zachowanie się samochodu na drodze jest montowany seryjnie automatycznie blokujący się mechanizm różnicowy. Chodzi o typowe wyposażenie samochodów sportowych wysokiej klasy, podkreślające charakter nowego Abartha 124 spider. Jego masa jest rozłożona pomiędzy osiami, także dzięki silnikowi, który jest usytuowany za przednią osią, co gwarantuje rekordową zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągnięcie masy zaledwie  060 kg przy stosunku masy do mocy wynoszącym 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów; ponadto, optymalne rozłożenie mas gwarantuje wspaniałą zwinność i emocjonujące osiągi.
Na stoisku publiczność może podziwiać dwa egzemplarze. Pierwszy w kolorze pastelowym „Bianco Turini 1975" z czarną matową maską, wykończeniem nawiązującym do historycznego Abartha 124 Rally, którego zadaniem było ograniczenie refleksów słonecznych na kole kierownicy. Inne dostępne kolory w gamie to pastelowy „Rosso Costa Brava 1972", i metalizowane „Nero San Marino 1972",  „Blu Isola d'Elba 1974" i „Grigio Portogallo 1974": nazwy te są hołdem dla prestiżowych sukcesów uzyskanych przez markę w świecie rajdów samochodowych.  Wnętrza charakteryzują fotele z czerwonej i czarnej skóry, a deska rozdzielcza i tunel centralny są obite alcantrą - materiałem wykorzystywanym w świecie wyścigów w celu zmniejszenia refleksów słońca w kabinie i zwiększenia koncentracji kierowcy na prowadzeniu.
Natomiast drugim wystawowym egzemplarzem jest nowa wersja spod znaku Skorpiona, wersja pomyślana dla tych Klientów, którzy szukają czystej przyjemności w prowadzeniu.  Na stoisku występuje w kolorystyce „Nero San Marino 1972" z detalami w kolorze „Grigio Forgiato". Jest dostępny także w kolorze „Bianco Turini 1975".
Skorpion zachowuje wszystkie charakterystyki mechaniczne i sprawnościowe Abartha 124 spider i wyróżnia się fotelami ze skóry i mikrowłókna w kolorze czarnym, aby zapewnić maksymalne oparcie.
Pod maską obu pokazywanych samochodów pulsuje potężny i niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1,4 litrowy w technologii MultiAir. Silnik ma 170 KM (około 124 koni mechanicznych na litr) i 250 Nm momentu obrotowego przy maksymalnej prędkości 232 km/h i przyspieszeniu z 0 do 100 km/h osiąganym w 6,8 sekundy, z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ponadto, od momentu, gdy odgłos silnika stał się fundamentalnym elementem w każdym samochodzie Abarth, wyposażenie standardowe zawiera układ wydechowy Record Monza z systemem Dual Mode, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia, wyzwalając zawsze linearnie moment obrotowy i moc i wydając piękny, głęboki rasowy dźwięk silnika. Spider jest dostępny nie tylko z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, lecz także ze sekwencyjną, automatyczną, sportową skrzynią biegów Esseesse. Abarth 124 spider ma z przodu wysokie zawieszenia czworoboczne oraz budowę multilink z 5 wahaczami w zawieszeniu tylnym. Ustawienie jest specjalnie skalibrowane, aby zwiększyć stabilność w zakręcie i przy utracie przyczepności.
Reakcja zwrotna układu kierowniczego została zoptymalizowana dzięki specjalnej sportowej regulacji systemu wspomagania kierownicy.
Nowy Abarth 124 spider jest ponadto wyposażony w liczne i zaawansowane urządzenia bezpieczeństwa zarówno aktywnego, jak i biernego. Ponadto ABS jest standardowo wyposażony w system EBD, który reguluje rozdział siły hamowania pomiędzy koła osi przedniej i tylnej, minimalizując drogę hamowania i zapewniając prawidłową kontrolę toru jazdy w każdych warunkach obciążenia pojazdu. Oczywiście w standardzie znajduje się także system ESC, optymalnie kontrolujący przyczepność pojazdu w każdych warunkach jazdy, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych, na zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni lub na zniszczonym asfalcie. Te wszystkie urządzenia można regulować na dwóch poziomach lub całkowicie je wyłączyć podczas jazdy na szlaku, by umożliwić kierowcy maksymalne wykorzystanie dużej równowagi mechanicznej i zdolności dynamicznych samochodu Abarth 124 spider oraz pozwolić mu w pełni cieszyć się wrażeniami z jazdy.
Wnętrza obu egzemplarzy odzwierciedlają DNA Abartha, skupiając się na zapewnieniu maksymalnego poziomu ergonomii. Głębokie i jednocześnie bardzo wygodne fotele pozwalają na zachowanie podczas prowadzenia pojazdu idealnej pozycji, jak najniższej i maksymalnie przesuniętej do tyłu tak, by móc jak najprędzej zauważyć boczne odchylenia samochodu od toru jazdy.
Ponadto kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym stylem samochodu: pozycja pedałów, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów zapewniają w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje olbrzymi obrotomierz z czerwonym tłem umieszczony centralnie na przeciwko kierowcy oraz bezkluczykowy, przyciskowy system uruchamiania pojazdu.
Komfort zapewniają podgrzewane fotele, montowane seryjnie w wersji z fotelami skórzanymi, oraz doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy szyby przedniej, tylnej oraz dwuwarstwowego dachu.
Ten ostatni został tak zaprojektowany, aby siedząc na fotelu kierowcy można go było otworzyć i zamknąć jedną ręką w kilka sekund. Złożony za fotelami nie zajmuje miejsca w bagażniku.
Oba wystawiane samochody wyposażone są w Pack Sound Plus, który zawiera radioodtwarzacz 7" z ekranem dotykowym i wyrafinowany system audio Bose, wyposażony w subwoofer i 8 głośników, z których dwa są wbudowane w zagłówki dla zapewnienia doskonałej akustyki. Wyposażone są także w Pack Visibility Plus, integruje adaptacyjne samopoziomujące reflektory full LED ze światłami dziennymi LED, czujnikiem deszczu, czujnikiem zmierzchowym, spryskiwaczami lamp oraz tylnymi czujnikami parkowania.

Zestaw do tuningu.
Przy okazji Salonu w Genewie na stoisku Skorpiona można także podziwiać nową gamę zestawów do tuningu oraz akcesoria Abarth.  Osiągi, moc silnika, prowadzenie się samochodu i indywidualizacja w doskonałym stylu Abartha są gwiazdami tej nowej linii posprzedażowej. Są tu trzy nowe oferty tuningowe, przeznaczone do Abartha 595.
Zestaw do tuningu 160HP podkreśla charakter producenta Abarth i zapewnia zwiększenie mocy z 145 do 160 KM. Zestaw do tuningu samochodu zawiera także zawieszenia przednie i tylne Koni, obniżone resory przednie i tylne Eibach, klocki hamulcowe Ferodo, emblemat zewnętrzny „Abarth Tuning", całość jest oferowana Klientowi w nowej, specjalnej drewnianej skrzyni będącej spadkobiercą skrzyni tuningowej - ikony Abartha.
Zestaw do tuningu 180HP do samochodu Abarth 595 Turismo umożliwia uzyskanie najwyższego poziomu osiągów: z 165 na 180 KM, doskonałe detale techniczne, jak zawieszenia przednie Koni, przednie tarcze hamulcowe pływające z jednoblokowymi zaciskami hamulcowymi Brembo w kolorze czerwonym, klocki hamulcowe Ferodo, emblemat zewnętrzny „Abarth Tuning" i nowa skrzynia tuningowa dedykowana uzyskaniu  wysokich osiągów.
Zestaw układu wydechowego Record Monza jest dziś proponowany w skrzyni tuningowej o specjalnych wymiarach. Tłumik Skorpiona świętuje rekord prędkości uzyskany przez Carlo Abarth na historycznym włoskim torze, a jego odgłos mocny i agresywny jest wynikiem doskonałego połączenia technologii Dual Mode z czteroma rurami wydechowymi i drapieżnym designem.
Obok nowych zestawów do tuningu są także inne komponenty, które podnoszą moc DNA marki: ultralekkie obręcze kół Esseesse w kolorze białym lub tytanowe, oprawy lusterek bocznych, nakładki na słupki oraz obramowanie deski rozdzielczej z włókna węglowego, gałki dźwigni zmiany biegów, nakładka na progi i pedały z materiału technicznego - od aluminium po karbon. Komplet wyposażenia technicznego, który każdemu pozwoli na zindywidualizowanie swojego samochodu Abarth tak, by nawiązywał do Abarth - samochodu ikony i uzyskał wspaniałe osiągi.

Racing.
W poprzedniej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu (Mondial de l'Automobile) niespodziewanie zadebiutował nowy Abarth 124 rally, pokazywany na stoisku Skorpiona. Przez ten rok nowy samochód uzyskał podczas testów wyśmienite osiągi. Za kilka dni rozpoczyna się Trofeum Abarth 124 rally, obejmujący 7 zawodów we Włoszech, gdzie pierwsze spotkanie zostało ustalone w terminie między od 17 do 19 marca, na rajdzie Rally Il Ciocco w Toskanii.
Pierwsza runda Trofeum Abarth 124 rally wiąże się z nowym sezonem Trofeum Abarth na torze, gdzie gwiazdą są samochody Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione i Abarth 595 OT oraz z rajdem Pucharu Abarth Klasyczne, który jest dedykowany kierowcom samochodów zabytkowych spod znaku Skorpiona uczestniczących w rajdach. Ponadto Abarth nadal dostarcza własne jednostki napędowe T-Jet 160 KM dla jednomiejscowych bolidów Formuły 4 na mistrzostwa we Włoszech, w Niemczech, w Europie Północnej i na Półwyspie Iberyjskim oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pełny sezon, który angażuje wszystkie sektory historycznej motoryzacji, o dokładnie nakreślonej technologii w stosunku do produkcji seryjnej. Cała gama jest w wersji wyścigowej, podkreślając ścisły związek doświadczenia zdobytego na wyścigach z rozwojem samochodu seryjnego.
Wraz z Trofeum Abarth 124 rally, Skorpion proponuje trofeum promocyjnie i bardzo nowatorskie dla innowacyjnego samochodu. W istocie, Abarth 124 rally łamie schematy, łącząc widowisko z technologią: tylny napęd gwarantuje widowisko, a dzięki doskonałej i precyzyjnej pracy rozwojowej uzyskuje osiągi na absolutnie najwyższym poziomie, co udowodnił ostatnio na Rajdzie Montecarlo, w którym uczestniczył w bardzo trudnych warunkach, przy bardzo oblodzonej i zaśnieżonej drodze. Z pewnością nie są to korzystne warunki dla tylnego zawieszenia, ale pozwoliły trzem prywatnym kierowcom, którzy zapisali się do wyścigów, osiągnąć doskonałe wyniki.
Samochód ma homologację w kategorii R-GT i może brać udział z zawodach krajowych i międzynarodowych. Trofeum Abarth 124 rally, które obejmuje 7 rajdów, z czego 6 w ramach Mistrzostw Włoch. Tym sposobem ten, kto uczestniczy w Trofeum może także konkurować o zdobycie sławnego tytułu Włoch w kategorii R-GT.
Pula nagród jest bardzo wysoka i przewiduje nagrody za pierwsze miejsce w klasyfikacji, nagrody dla zawodników poniżej 23 roku życia i dla zespołów. Wszystkie nagrody w zawodach, które przewidują 5000 Euro za pierwsze miejsce w klasyfikacji, 4000 Euro dla zespołu i 2000 Euro dla zawodników poniżej 23 lat, mogą się kumulować. Regulamin zakłada, że 3 pierwsze miejsca zarówno w zawodach, jak i w finale, są premiowane w każdej kategorii. Prawdziwą nowością jest wprowadzenie nagrody dla zespołów najwyżej sklasyfikowanych, która wynosi 30 000 Euro. Dla zwycięzcy w klasyfikacji dla zawodników poniżej 23. roku życia, przewidziany jest udział w Rajdzie Monza 2017, gdzie oficjalnym samochodem będzie 124 rally Abarth. Ponadto przewidziano super kurs federacji ACI Sport oraz kurs „master rally" organizowany bezpośrednio przez Zespół Motosportu Abarth. Zwycięzca w łącznej klasyfikacji finałowej otrzyma w nagrodę egzemplarz nowego drogowego Abartha 124 spider.
Organizując Trofeum, Abarth zaoferuje osobom zapisanym do zawodów serię usług ułatwiających pracę zespołom: na terenach zawodów będzie Serwis wymiany opon oraz technicy, którzy będą służyć doradztwem podczas zawodów. Ponadto będzie urządzona strefa dla gości, z cateringiem i animacją poświęconą załogom i ich zespołom. Duża loża dla mediów z biurem prasowym i dedykowaną telewizją oraz szereg inicjatyw w najważniejszych serwisach społecznościowych.
Wszystkie informacje dotyczące Trofeum Abarth 124 rally są dostępne na stronie internetowej  racing.abarth.com  lub poprzez kontakt z zespołem Racing Abarth, pisząc na adres  124rally@abarth.com.

Prawdziwym mocnym punktem mistrzostw jest Abarth 124 rally.

Autentyczny samochód wyścigowy, wyposażony i stworzony bezpośrednio przez Abarth i sprzedawany w stanie gotowym do wyścigów za cenę  140 000 Euro.
Dział, który prowadził rozwój samochodu ustalił kluczowe elementy samochodu:

  • samochód lekki o doskonałym rozkładzie masy;
  • mocny i niezawodny silnik oraz osiągi na najwyższym poziomie;
  • błyskawiczne wchodzenie w zakręt i brak podsterowności;
  • duża zwinność w każdych warunkach;
  • radość z tylnego napędu w powiązaniu z technologiami state of the art;
  • samochód łatwy w obsłudze przez zespoły i przez techników, przy niewielkich kosztach obsługi.

Silnik 1800 cm3, dwuwałowy turbo z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki różnym wybieralnym mapom silnik gwarantuje moc do 300 KM przy 6500 obr./min oraz bardzo dobrą krzywą momentu obrotowego, co jest zasadniczym elementem, by umożliwić kierowcy zachowanie równowagi między układem kierowniczym i pedałem przyspieszenia przy nadsterowności. Osiągi zapierają dech, a przyspieszenia „palące gumę" są akcentowane głębokim i rasowym odgłosem silnika. Ponadto, aby dodatkowo uwypuklić osiągi, silnik jest sprzężony z szybką 6-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów z łopatkami, a trakcja jest zapewniona przez samoblokujący dyferencjał mechaniczny. Rajdy narażają samochody na ekstremalne obciążenia. Dlatego właśnie opracowano dodatkowo bardzo dobry schemat mechaniczny samochodu: wysokie czterowahaczowe zawieszenie przednie i tylne zawieszenie multilink obiecują zoptymalizowaną kinetykę i są teraz montowane na specjalnych ramach pomocniczych, które jednocześnie zapewniają wyższą wytrzymałość mechaniczną i znaczne obniżenie wagi, natomiast metalowe przeguby gwarantują większą precyzję jazdy.
Aby zapewnić maksymalną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dostosowywać się do różnych odcinków drogowych, technicy Działu Motosport skupili ogromną uwagę na określeniu możliwości dostrojenia układu jezdnego, które zakłada szeroki zakres regulacji kątów charakterystycznych, większy prześwit dla trudnych nawierzchni, a przede wszystkim hydrauliczne amortyzatory 4- rurowe, które umożliwiają skonfigurowanie w sposób ekstremalnie precyzyjny ich zachowania się w stanie ściśniętym i rozciągniętym oraz skonfigurowanie reakcji  na wysokie lub niskie częstotliwości drgań, podnosząc wrażenia kierowcy jazdy.
Mechanika najwyższej klasy wymagała zastosowania układu elektronicznego nowej generacji zarówno w celu zagwarantowania maksymalnych osiągów na drodze, jak i zoptymalizowania wagi i gabarytów.


Dzięki wysokiemu poziomowi zintegrowania, wszystkie główne przyciski sterownicze są w sposób ergonomiczny zgrupowane w kole kierownicy; tym sposobem kierujący może na przykład wybierać różne kalibracje silnika i systemu podtrzymywania ciśnienia doładowania (Atilag system) lub wybrać tryb kontroli trakcji, pomiędzy kontrolą trakcji dla jazdy specjalnej po asfalcie o wysokiej przyczepności a kontrolą trakcji opracowaną dla zapewnienia maksymalnych osiągów nawet w warunkach niskiej przyczepności.
Technicy Zespołu Wyścigowego przyłożyli ogromną uwagę do aspektów obsługi konserwacyjnej samochodu i do obniżenia kosztów związanych z przejechanym kilometrażem, aby wielu początkującym kierowcom lub umożliwić wejście do świata rajdów, tym samym jak najlepiej interpretując ducha Carlo Abartha. Nowoczesny samochód rajdowy musi być tworzony nie tylko z myślą o zapewnieniu maksymalnych osiągów, lecz również tak, aby kierowcy, piloci, i technicy mogli liczyć na ten pojazd, by mógł on spełniać ich oczekiwania i dostosowywać się do licznych sposobów eksploatacji i wielu sytuacji. Właśnie dlatego, nowy Abarth 124 rally oferuje możliwość wyboru różnych konfiguracji i ustawień, od aspektów czysto mechanicznych, jak układ jezdny, po wybór kolorystki zewnętrznej po to, by przywołać niezapomniane triumfy Skorpiona na rajdach na całym świecie.
Samochód został od początku tworzony z myślą o ułatwieniu serwisowania podczas zawodów oraz o obniżeniu kosztów obsługi konserwacyjnej. Na przykład ramy pomocnicze zawieszeń są już przygotowane pod montaż układu jezdnego z dwoma pozycjami mocowania wahaczy; sam układ jezdny nie wymaga wymiany zacisków hamulcowych, lecz wymaga specjalnego montażu.
Wreszcie, kod SE139 projektu jest zakorzeniony bijącym sercu historii marki, nawiązując bezpośrednio do Carlo Abartha. Symbol SE oznacza „Sports" i „Experimental", co jest bezpośrednim nawiązaniem do wartości Abarth produkowanego rzemieślniczo i do postępu technicznego. Natomiast numer kolejny 139 przypomina, że przez 67 lat historii Abarth opracowywał średnio dwa projekty wyścigowe rocznie, co jest wyjątkowym wynikiem, jakim niewielu producentów samochodów może się poszczycić.

Trofeum Abarth na torze.
Dziewiąty rok z rzędu Abarth organizuje Trofeum zastrzeżone dla samochodów Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione i Abarth 595 OT, oferując wielu kierowcom możliwość sprawdzenia się na najważniejszych torach w bardzo spektakularnym i szkoleniowym samochodzie. Jest siedem spotkań, a rozpoczęcie sezonu jest ustalone na dzień 2 kwietnia na torze Marco Simoncelli w Misano Adriatico.
Każde spotkanie przewiduje 40 minut na dowolne przejazdy próbne, jedną sesję oficjalnych przejazdów próbnych i dwa wyścigi: w pierwszym kolejność startu jest podyktowana czasami uzyskanymi w oficjalnych przejazdach próbnych, w drugim odwrotną kolejnością pierwszych 8 pozycji uzyskanych w pierwszym wyścigu. Przewidziano nagrody wspólne z Michelin oraz nagrody finałowe w łącznej klasyfikacji końcowej (30 000 Euro dla zwycięzcy, 12 000 Euro za zdobycie drugiego i 8000 Euro za trzecie miejsce), natomiast w wyścigach samochodów Abarth 595 OT nie przewidziano puli nagród, lecz bezpłatne zapisy do wyścigów dla wszystkich uczestników.
Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione jest napędzany potężnym silnikiem turbo 215 KM, wyposażony w sekwencyjną, 6-stopniową skrzynię biegów, specjalne zawieszenia oraz w elementy aerodynamiczne, które sprawiają, że samochód ten uzyskuje bardzo dobre osiągi.

Kalendarz jest wypełniony siedmioma zawodami: sześcioma na torach włoskich, jednymi za granicą na austriackim torze Red Bull Ring. Rozpoczęcie 2 kwietnia w Misano Adriatico, a zakończenie 8 października w Mugello. Formuła przewiduje 2 wyścigi na każde spotkanie z udziałem samochodów Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, które potwierdziły swoje zalety oraz Abarth 595 OT (z homologacją Turismo), które będą jechać razem, lecz w oddzielnych klasyfikacjach.
Od zawsze mistrzostwa te mają konotację międzynarodową, dzięki obecności licznych kierowców z różnych części Europy, przy stałym uczestnictwie kierowców skandynawskich i hiszpańskich oraz bogato wyposażonej,  konkurencyjnej ekipie Turków, którzy w 2016 roku wykazali siłę rywalizacji. Średnia liczba samochodów występujących w ostatnich edycjach wynosi 20.
Koszt zapisu do mistrzostw (7500 Euro z Abarthem 695 Assetto Corse Evoluzione) obejmuje liczne usługi: wyposażenie paddocku, serwis wymiany opon na terenie zawodów oraz obecność techników, którzy będą służyć doradztwem podczas zawodów. Ponadto będzie urządzona strefa dla gości, z cateringiem i animacją poświęconą załogom i ich zespołom. Duża loża dla mediów z biurem prasowym i dedykowaną telewizją i szereg inicjatyw w najważniejszych serwisach społecznościowych.
Tymi przedsięwzięciami Abarth potwierdza swój kierunek, który kojarzy zawody wyścigowe z seryjnymi wersjami swojej gamy samochodów wysoko sprawnościowych, które potrafią rozbudzać emocje kierowcach, którzy je prowadzą w jeździe szosowej lub torowej.

Puchar Abarth Klasyczne.
Wielki projekt skierowany do pasjonatów historii marki znajduje także wyraz w sportowej postawie i organizacji Pucharu Abarth Klasyczne, który w tym roku odbywa się po raz drugi. Wielka nowość polega na tym, że wybrano specjalność „rajd", w której Skorpion odniósł wiele międzynarodowych sukcesów na bardzo wysokim poziomie zarówno marką Abarth, jak i wtedy, gdy Zespół Wyścigowy Abarth kierował samochodami Lancia, zdobywając łącznie 10 tytułów mistrzowskich w kategorii Producenci i 6 tytułów mistrzowskich w kategorii Kierowcy.
Mistrzostwa obejmują 6 zawodów i są otwarte dla wszystkich historycznych modeli sprzed 1981 roku. Klasyfikacja przewiduje nagrody w zawodach za pierwsze miejsce w klasyfikacji w każdej kategorii, przy liczbie 3 kategorii ogółem. Przewidziano nagrody finałowe dla pierwszych miejsc w łącznej klasyfikacji końcowej w każdej kategorii. Pozostałe 3 nagrody specjalne na zakończenie mistrzostw są dla pierwszych trzech miejsc w klasyfikacji, zdobytych na samochodzie Autobianchi A112 Abarth. Zapisy są całkowicie bezpłatne.
Formuła Pucharu Abarth Klasyczne, opracowana we współpracy z Michelin Italia, przewiduje dla załóg zapisanych korzyści przy zapisie na wydarzenia i przy zakupie opon.

Zobowiązanie w F4.
Biorąc pod uwagę ogromny sukces, jaki marka Skorpiona odniosła we Włoszech i w Niemczech w czasie ostatnich sezonów, producent postanowił wesprzeć trzecią edycję mistrzostw F4 w Niemczech, kontynuując swoje zobowiązanie także wobec F4 we Włoszech, jako sponsor i oficjalny dostawca silników.
Silnik 1.4 Turbo t-Jet 160 KM, wywodzący się od silnika dostępnego w samochodach 595 do jazdy drogowej i który jest także wykorzystywany w samochodach Abarth biorących udział w Trofeach Abarth, jest i będzie stosowany we wszystkich uczestniczących samochodach jednomiejscowych zbudowanych przez włoską firmę Tatuus. W roku 2016 było ponad 40 bardzo młodych kierowców, biorących udział w serii niemieckiej i ponad 30 w serii włoskiej. Wśród nich jest także młody Mick Schumacher, który uplasował się na drugim miejscu w obu seriach.