Fiat Tipo z benzynowym 1.4 turbo

25.12.2016

W gamie modelowej Tipo hatchback i kombi debiutuje jednostka napędowa 1.4 T-Jet o mocy 120 KM. Importer ma też w ofercie wersję z fabryczną instalacją LPG.

Opracowany według zasady downsizingu, benzynowy silnik turbo 1.4 rozwija moc 120 KM przy 5000 obr./min, a także maksymalny moment obrotowy rzędu 215 Nm przy 2500/min. Zapewnia to jednostce wysoką elastyczność, co przekłada się na konieczność rzadszej zmiany biegów i szybkość reakcji na pedał przyspieszenia. Pomaga w tym turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać wysoki moment nawet przy niskiej prędkości obrotowej.

Ten sam silnik jest dostępny w wersji z podwójnym zasilaniem: benzyna i LPG.  Zastosowanie zaawansowanych technologii pozwoliło spełnić zaostrzone normy czystości spalin Euro6, wydłużyć zasięg jazdy na jednym baku i zapewnić osiągi zbliżone do wersji benzynowej po znacznie niższych kosztach dzięki zastosowaniu tańszego w stosunku do benzyny i oleju napędowego paliwa.

W przeciwieństwie do "przystosowywania" silników przez firmy sektora aftermarket, fiatowska konstrukcja 1.4 LPG Turbo została oryginalnie zaprojektowana pod kątem zasilania z instalacji LPG, a więc z użyciem odpowiednich materiałów, komponentów i technologii. A to oznacza, że jest fabrycznie dostosowana (zawory i gniazda zaworowe) do spalania LPG i wyposażona w specjalny kolektor dolotowy oraz wszelkie dodatkowe wiązki elektryczne.

W celu zapewnienia maksymalnej jakości i niezawodności instalacja LPG jest montowana bezpośrednio w fabryce, a każdy egzemplarz przechodzi odbiór techniczny i jest certyfikowany przez Fiata.

Na polskim rynku Fiat Tipo 1.4 T-Jet kosztuje od 55 900 złotych w przypadku hatchbacka (Easy: od 60 900 PLN | Lounge: od 65 900 PLN) lub od 59 400 złotych dla kombi (Easy: od 64 400 PLN | Lounge: od 69 400 PLN). Dopłata do wersji zasilanej gazem LPG to standardowo 3 500 zł.