Marka FIAT i Paramount Pictures nagrodzone złotą statuetką Grand Clio

27.10.2016

Kampania zdobyła jedyne złoto w kategorii „Współpraca teatralna". W kampanii marketingowej twarzą nowego crossovera Fiat 500 została międzynarodowa gwiazda modelingu Derek Zoolander. Jury konkursu Clio Key Art Awards przyznało złotą statuetkę marce Fiat i Paramount Pictures za wspólną kampanię reklamową „Zoolander 2", w której wystąpili Fiat 500X i Derek Zoolander.

Kampania reklamowa marki Fiat i wytwórni filmowej Paramount Pictures była jedyną, która zdobyła złoto w kategorii „Współpraca teatralna". Wspólna reklama nowego crossovera Fiata 500X, w której wystąpiła międzynarodowa gwiazda modelingu, Derek Zoolander, będący twarzą kampanii, była emitowana w telewizji i na cyfrowych platformach mediów społecznościowych. Kampania walczyła o złotą statuetkę z kampanią Audi i Marvel Studios "The Chase", w której wystąpił m.in. Captain America. Nagrody Clio Key Art Awards są przyznawane za wybitne osiągnięcia w zakresie kreatywnego marketingu w przemyśle rozrywkowym.

„Nasze podejście marketingowe w FCA charakteryzuje się tym, że cały czas staramy się wyróżniać, wychodzić poza schematy, mając na uwadze jasno określony cel - bliski także Derekowi Zoolander - zostać zauważonym", powiedział Olivier Francois, Chief Marketing Officer, FCA-Global. „Przyznanie jedynej złotej statuetki Clio Key Art Awards w kategorii „Współpraca teatralna" za naszą kooperację z wytwórnią filmową Paramount Picture, świadczy, że nasze wysiłki marketingowe dają zamierzony efekt. Będziemy nadal stosować to podejście, ponieważ z pasją czekamy na to, co pokaże przyszłość. "

Spot reklamowy w reżyserii Jeffa Manna ( „Zoolander 2"), z muzyką z filmu Frankie Goes to Hollywood „Relax" (Don't Do It)" pokazuje Derka Zoolandera, u zbiegu ulic, który bawi się  w dość wyjątkowy sposób, traktując fotoradar, jak aparat fotograficzny. A ponieważ jest to Derek Zoolander, radzi sobie z sytuacją w niekonwencjonalny sposób. Podczas gdy inni narzekają na pecha, supermodelowi siedzącemu za kierownicą Fiata 500X taka sytuacja kojarzy się z sesją zdjęciową i prowokuje go do popisywania się swoją najsłynniejszą miną, legendarną „Blue Steel".  „Przedstawienie" zostaje szybko przerwane przez zbliżającego się policjanta, a reakcja bohatera jest typowa Zoolanderowa: „I know. I was driving while hot."  Kampania reklamowa została przygotowana we współpracy z firmą Trailer Park.

W ramach inicjatywy społecznościowej będącej częścią kampanii, 12 lutego 2016 Derek Zoolander udzielał się na Twitterze Fiata.

Premiera spotu reklamowego odbyła się 30 stycznia w Rzymie we Włoszech, podczas ekscytującej imprezy sponsorowanej przez Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w trakcie której do obsady „Zoolandera 2" na czerwonym dywanie dołączył niezwykły żółty Fiat 500X  w wersji sporting .

Olivier Francois został niedawno uhonorowany tytułem Adweek's Brand Genius  w kategorii Motoryzacji - po raz pierwszy Dyrektorowi Marketingu przyznano ten zaszczytny tytuł kolejny już raz.  W 2012 roku, Olivier Francois otrzymał tytuł Grand Brand Genius. Tegoroczna ceremonia wręczenia nagród Brand Genius Awards odbyła się w Nowym Jorku 25 października.

Natomiast ceremonia wręczenia nagród Clio Key Art Awards odbyła się w Dolby Theatre w Los Angeles w czwartek 10 października. Imprezę poprowadziła znana aktorka Amy Sedaris. Klikając link wyświetli się lista zwycięzców w tej kategorii.