Prestiżowa nagroda Key Award 2018 dla krótkometrażowego filmu reklamującego nowego SUV-a Fiat 500X

20.11.2018

Zrealizowany przez markę Fiat we współpracy z agencją Leo Burnett, krótkometrażowy film poświęcony nowemu 500X, zdobywa jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży reklamowej. Inspirowany kultowym filmem z lat 80., Powrót do przyszłości*, krótkometrażowy film "Zasmakuj przyszłości. Dziś." został udostępniony na fiatowskich kanałach społecznościowych i odnotował ponad 42 miliony odsłon, co okazało się najlepszym rezultatem w historii FCA.

Wczoraj wieczorem w Teatrze Elfo Pucciniego w Mediolanie odbyła się po raz 50. ceremonia wręczenia Key Award 2018, jednej z najbardziej prestiżowych nagród dla filmów reklamowych. Przyznawana przez Grupę Media Key - publikującą najbardziej topowe pisma i stanowiącą punkt odniesienia dla włoskich managerów marketingu - prestiżowa nagroda powędrowała do krótkometrażowego filmu "Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś", który wygrał w kategorii "Transport i Energia".

Stworzony przez agencję Leo Burnett i wyreżyserowany przez Ago Paniniego dla Movie Magic Production Company film, towarzyszył premierze nowego Fiata 500X. W filmie samochód zmienia się w niezwykły "wehikułu czasu", zachowując stylistykę kultowej 500, a jednocześnie oferując nowe technologie już "zapożyczone" z przyszłości. To właśnie ta koncepcja stanowi podstawę kampanii reklamowej, która wykorzystuje oryginalną historię, inspirowaną kultowym filmem Powrót do przyszłości* w hołdzie wspaniałej tradycji kina, odnosząc ogromny sukces także w internecie: odnotowano ponad 42 miliony odsłon na fiatowskich kanałach społecznościowych, co okazało się najlepszym wynikiem w historii FCA. 

Krótkometrażowy film, "Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś", osadzony jest w realiach włoskiego miasta lat 60. XX w., po którym para młodych ludzi porusza się Fiatem 600 serii D, przemierzając ulice pełne sklepów, przechodniów i samochodów, przywołując na myśl niezastąpiony włoski styl, który podbił świat. Nagle piorun uderza w samochód i przekształcając go w nowego 500X przenosi go w przyszłość, która jest naszą teraźniejszością. Rodzi to szereg ekscytujących sytuacji pozwalających młodym odkryć bogate spektrum możliwości oferowanych przez nowy model.

Podczas tej wyjątkowej i ekscytującej przygody, bohaterowie odkrywają i opisują wszystkie innowacje samochodu: nowe silniki FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3, zaprojektowane, by zaoferować Klientom "złoty środek" między osiągami a przyjemnością prowadzenia, i które są najbardziej kompaktowym oraz najczystszym źródłem zasilania oferowanym w samochodach Fiata. Uwagę zwraca również system Uconnect 7" HD LIVE z wbudowaną nawigacją i systemem łączności, nowe reflektory FULL LED zapewniające lepszą widoczność i bezpieczeństwo oraz wiele systemów wspomagania, w tym system rozpoznawania znaków drogowych z funkcją "Speed Advisor" i asystentem pasa ruchu w standardzie we wszystkich wersjach. Krótki film kończy się, gdy młoda para powraca do swoich czasów, wciąż za kierownicą nowego 500X, powitana przez przyjaznego policjanta kierujący ruchem drogowym, w tej roli słynny amerykański aktor Christopher Lloyd, którego zawadiackie mrugnięcie okiem kończy tę podróż w czasie. 

Co istotne, krótki film poświęcony nowemu 500X kontynuuje strategię rozpoczętą w 2017 roku wraz ze spotem reklamowym "Do zobaczenia w przyszłości" ("See you in the future"), ubiegłorocznym zwycięzcą w kategorii Branded Entertainment/Storytelling, przygotowanym z okazji 60. urodzin kultowej 500 z udziałem wybitnego aktora,  zdobywcy Oscara, Adriena Brody. Ale to nie wszystko. Krótki film "Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś" to najnowszy rozdział umacniający ścisły związek między marką Fiat, festiwalami filmowymi i Turynem, nierozerwalną więź potwierdzoną także przez wybór miejsca na międzynarodową premierę tego nowego modelu, która odbyła się w jednym z najbardziej kultowych miejsc Włoch: w turyńskim Narodowym Muzeum Kina, mieszczącym się w Mole Antonelliana, od ponad wieku wznoszącym się nad piemoncką stolicą.

Co ważniejsze, słynny przedstawiciel fiatowskiej rodziny 500 wystąpił również w innej kategorii w konkursie Key Award 2018. Film reklamowy "What the Fragrance", zrealizowany przez Perfume Holding i agencję Leo Burnett, zdobył pierwszą nagrodę w kategorii "Reklama online". Spot prezentuje pierwszy zapach "500" dla Niego i dla Niej stworzony przez Perfume Holding maîtres parfumeurs i zainspirowany kultowym Fiatem 500 - ikoną stylu, która wraz z upływem czasu "odradza" się na nowo, pozostając zawsze wierną sobie i stając się inspiracją dla innych twórców, od designu po sztukę, od mody po film. 

Zobacz naszą ofertę Samochodów Fiat.

* Powrót do przyszłości jest znakiem towarowym objętym prawami autorskimi Universal Studios i U-Drive Joint Venture. Na licencji Universal Studios. Wszelkie prawa zastrzeżone.