Wszystkie ostatnie nowości Fiata na targach Motor Show Bolonia 2016

09.12.2016

Wśród gwiazd targów Fiat 500 Riva, owoc współpracy dwóch ikon włoskiego piękna. Fiat 500 ukazuje również swój bardziej dynamiczny, męski charakter w wersji 500S. Podziwiać można również rodzinę Tipo z wersjami 5D i kombi. Światła reflektorów skierowane również na trzy modele cieszące się ogromnym powodzenie: zachwycający 124 Spider America, kompaktowy crossover 500X i przestrzenny 500L. Publiczność może podziwiać również osobowość i charakter Pandy 2017 w wersji Cross. Sukces Be Free, nowego rozwiązania w zakresie mobilności oferowanego dla 500, 500X i gamy Tipo. Niesamowity Fiat Music gości na Motor Show 3, 8 i 9 grudnia.

Marka Fiat powraca do Bolonii z całą swoją gamą odzwierciedlającą dwa światy, funkcjonalny i emocjonalny, charakteryzujące markę Fiat. Światła reflektorów skierowane są na 500 Riva, symbol wielkiego, włoskiego piękna, powstałego ze spotkania dwóch niekwestionowanych legend motoryzacji i żeglugi. Obok niego na stoisku prezentowany jest Fiat 500S, najbardziej dynamiczna odmiana charakteryzująca się agresywnym wyglądem oraz bogatym wyposażeniem standardowym.

Uwaga skierowana jest także na modele 500X i 500L, odpowiednio w wersji wyposażenia Cross Plus i Trekking, uzupełniające rodzinę 500, pokazując niezliczone odmiany kultowego samochodu Fiata. Wreszcie, funkcjonalność na każdym rodzaju nawierzchni w odnowionej Pandzie 2017 w wersji Cross, idealnym samochodzie do jazdy off-roadowej, który bryluje stylem, wydajnością, sprawnością oraz kompaktowymi wymiarami.

Między innymi, modele Fiat Panda, Fiat 500 i Fiat 500L są bohaterami innowacyjnej współpracy z Amazon, światowym liderem e-commerce. Obecnie te trzy modele Fiata są dostępne na stronie www.amazon.it  Oferowane są w najczęściej wybieranych wersjach wyposażenia, wzbogacone o najczęściej zamawiane opcje i w ulubionych kolorach klientów.  Dostępne są także Fiat 500 cabrio, Fiat Panda 4x4 diesel i wersja Trekking Fiata 500L. Na stoisku w komplecie prezentuje się rodzina Tipo, w wersji 5-drzwiowej i kombi, różnymi pod względem przeznaczenia i charakteru samochodami, które łączy funkcjonalność i przesłanie „value for money".

Duże zainteresowanie wzbudzi z pewnością Fiat 124 Spider America, który wpisuje się w tradycję swojego legendarnego protoplasty z takim samym celem rozkochania w sobie nowego pokolenia, stawiając na swój typowo włoski styl oraz osiągi. Będący hołdem dla kultowego samochodu, który został wprowadzony na rynek prawie 50 lat temu, nowy Fiat 124 Spider zapewnia autentyczne doświadczenia roadstera: bogate w emocje, technologię i bezpieczeństwo połączone z typowo włoskim stylem.
Samochód został dodatkowo wzbogacony w chromowany bagażnik tylny, obręcze kół ze stopu o zabytkowym designie, znaczek z przodu i numerowaną tabliczkę umieszczoną wewnątrz, podkreślające jego wyjątkowy charakter vintage.
W dniach 3, 8 i 9 grudnia, na stoisku Fiata zatrzyma się Fiat Music Studio, w którym Red Ronnie przesłucha młodych piosenkarzy. Po odwiedzeniu najważniejszych włoskich klubów, muzyczny kermesse Fiat Music zbliża się do finału, który odbędzie się w słynnym bolońskim Roxy Bar : półfinał w dniach 4 i 11, a następnie 18 grudnia długo oczekiwany finał.

Fiat 500 Riva.
Nowy Fiat 500 Riva skierowany jest do osób, które poszukują na stałym lądzie tej samej ekskluzywności, jaką prezentuje Aquariva Super - kultowy model jachtu produkowany w stoczni Riva, następca sławnej Aquaramy - i przystępności, która uczyniła z modelu Fiata 500 ikonę: wysokiej jakości materiały oraz wyjątkowy styl, pozwalający przeżyć na miejskich trasach emocje towarzyszące rejsom morskim.

Samochód ten - wielka duma gamy 500 - nie mógł być niczym innym, jak tylko gwiazdą Motor Show w Bolonii: Fiat 500 Riva w wersji kolorystycznej Blu Sera, to ekskluzywny kolor nadwozia wybrany dla tej limitowanej serii specjalnej i jeden ze słynniejszych i popularniejszych kolorów z gamy proponowanej dla statków Aquariva Super. W wystawianej na stoisku wersji cabrio przewidziany jest otwierany dach w kolorze niebieskim, stworzony specjalnie dla niej, natomiast czerń panoramicznego dachu sedana nadaje mu wyjątkowej elegancji.

Nadwozie ozdobione jest wyjątkowymi detalami: obudowy lusterek są chromowane, tak jak klamki i ramka pokrywy silnika, podkreślająca otulający kształt, nawiązując stylistycznie do łodzi produkowanych w legendarnej stoczni we włoskim mieście Sarnico. Ponadto, podwójna linia w kolorze akwamaryna podkreśla miękki kształt 500: biegnie ona na wysokości linii pasów i nawiązuje do pięknej linii jachtów. Wreszcie, samochód ma nowe i ekskluzywne, dwudziestoramienne felgi ze stopu lekkiego 16" ze specjalnym niebieskim wykończeniem, zaprojektowanym tylko i wyłącznie dla tej serii. Seria specjalna nosząca nazwę Riva to jedyny Fiat 500, którego znak firmowy na drzwiach bagażnika ustępuje miejsca logo legendy żeglarstwa, a nazwa producenta jachtów znajduje się na nadkolu, na drewnianej wstawce panelu bocznego i na desce rozdzielczej.

Deska rozdzielcza to prawdziwe serce Fiata 500 Riva. Wykonana z lakierowanego ręcznie mahoniu z wstawkami z drewna klonowego, daje pasażerom poczucie luksusu, do którego nawiązuje logo Riva. Wykonanie deski rozdzielczej wymagało innowacyjnego procesu inżynieryjnego: by zapewnić doskonałą stabilność, elastyczność i wytrzymałość przez długie lata, drewno zostało nałożone na szkielet z ultralekkiego włókna węglowego. W przypadku wstawek z drewna klonowego konieczne jest ręczne zakładanie, dlatego każde „dzieło" jest jedyne w swoim rodzaju. Tak więc drewno, najbardziej naturalny z elementów, łączy się z zaawansowaną technologią, uzyskując w rezultacie absolutną doskonałość, jaką mają łodzie Riva: perfekcyjne połączenie najwyższej technologii i wysokiej jakości rzemiosła. Z mahoniu wykonana jest również nakładka ochronna progów oraz gałka dźwigni zmiany biegów, wykonana z monobloku tego drewna.

Niedawno, Fiat 500 Riva został wzbogacony o jeszcze jeden ekskluzywny detal: kierownicę ozdobioną eleganckim, mahoniowym elementem. Również na siedzenia została wybrana ekskluzywna skóra Poltrona Frau® w kolorze kości słoniowej, z przeszyciami tworzącymi „rurki" i obszyciami w innym odcieniu kości słoniowej. Lamówki występują w kolorze niebieskim Blu Sera, tworząc profil pasów bezpieczeństwa występujących również w kolorze kości słoniowej. Jak można zobaczyć na stoisku Fiata na Motor Show w Bolonii, wszystko w samochodzie, od kolorów po materiały, nawiązuje do jedynego w swoim rodzaju wnętrza Aquariva Super. Dbałość o detale widać wszędzie, w całej spójnej i eleganckiej palecie kolorów: dywaniki oferowane są z wykończeniami w kolorze kości słoniowej i kontrastowymi przeszyciami Blu Sera, tak samo, jak wykładzina bagażnika z drewnianą wstawką z napisem Riva.

Ponadto, naprawdę bogate jest wyposażeniem standardowe, złożone z siedmiu poduszek powietrznych, ABS wraz z systemem EBD (Electronic Brake Distribution), ESC (Electronic Stability Control), ASR (Anti Slip Regulation) Hill Holder, który wspomaga kierowcę podczas ruszania pod górę i HBA (Hydraulic Brake Assistance), który pomaga podczas awaryjnego hamowania. Nie brakuje też automatycznej klimatyzacji, świateł przeciwmgłowych, świateł do jazdy dziennej oraz zindywidualizowanego ekranu TFT z tłem w kolorze akwamaryna i logo Riva.

Fiat 500S.
Fiat 500S to nowa sportowa wersja charakteryzująca się agresywnym wyglądem i bogatym wyposażeniem standardowym. Dostępny w wersji sedan lub kabrio, nowy samochód skierowany jest do młodych ludzi, szczególnie do męskiej części, szukających auta o silnym, sportowym charakterze.

Nadwozie 500S wyróżnia się przednimi i tylnymi zderzakami o sportowym wyglądzie, z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi, specjalnymi nakładkami progowymi i spojlerem z tyłu, natomiast ekskluzywny lakier Satin Graphite pokrywa klamki drzwi i klamkę bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół. Przyciemniane szyby tylne - w wersji sedan - chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza „black grained" oraz zawadiacki grill tylny, nadają mu wyjątkowego charakteru. Nowe są również 15" felgi aluminiowe ze specjalnym satynowanym wykończeniem Satin Graphite oraz 16" felgi, na zamówienie, z czarną matową diamentowaną powłoką. Ekskluzywny sportowy charakter 500S podkreślają także nowe kolory nadwozia: niebieski metalizowany Azzurro Italia i zielony,matowy Verde Alpi, tylko w wersji sedan.

Wnętrze nowego 500S wyróżnia się detalami Satin Graphite (na desce rozdzielczej i sportowej kierownicy) oraz czarnymi fotelami i podsufitką, kontrastującymi z niebieskimi, białymi lub żółtymi profilami siedzeń.  Na zamówienie dostępne są fotele ze skóry Frau z białymi lub niebieskimi przeszyciami.

500S może być wyposażony w benzynowy silnik 1.2 o mocy 69 KM, 1.3 Multijet turbodiesel o mocy 95 KM oraz dwucylindrowy silnik benzynowy TwinAir o pojemności 0,9 cm3 o mocy 105 KM, który może poszczycić się niskim zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin, zachowując moc, dzięki turbodoładowaniu.

Tipo Station Wagon.
Wyrazisty charakter, prostota, funkcjonalność w połączeniu z bezkonkurencyjną ofertą cenową, to cechy, które ustanowiły sukces rodziny Tipo i które zasłużyły na zdobycie przez model prestiżowej nagrody „Autobest", jako „Best Buy Car 2016". To wyjątkowa i kompletna oferta, skoncentrowana na „value for money", zasadniczym elemencie strategii funkcjonalności samochodów Fiata, przedstawionym w reklamowym motto „Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele".

Na stoisku można podziwiać wersje 5-drzwiową i kombi pokryte białym lakierem Bianco Gelato, które łączą wspólne wartości, ale każda z nich charakteryzuje się własnym stylem, tak zróżnicowanym, jak różne są ich grupy docelowe: rodziny, pary, młodzi ludzie czy klienci biznesowi. Rodzina Tipo powstała w oparciu o koncepcję „skills-no frills", łącząc cechy typowe dla idei marki Fiat w całej jej historii, czyli funkcjonalność, prostotę i charakter, oferując jednocześnie niezwykłą relację produktu do ceny.

Duże zainteresowanie wzbudzi z pewnością najmłodsze dziecko w rodzinie, długo oczekiwany Tipo kombi. Dodatkowo, w tym roku model ten jest kluczowym produktem w działalności sponsoringowej marki Fiat, w charakterze Sponsora Tytularnego i  Oficjalnego Sponsora koszykarskiej drużyny Fiat Torino, zespołu o długiej tradycji, który bierze udział w mistrzostwach serii A i dzięki któremu pierwszoligowa koszykówka zagościła znowu pod „dachem" Mole Antonelliana.

Chodzi o najprzestronniejszego Fiata dostępnego na rynku, który pozostaje wierny zrównoważonej cenie charakterystycznej dla rodziny Tipo, ale zapewnia dodatkowe funkcje oraz wiele możliwości. Długość 4,57 metra zapewnia dużo miejsca dla pasażerów, co plasuje ten samochód na absolutnym szczycie swojej kategorii: wystarczająca przestrzeń dla osób o wzroście 1,87 metra z przodu i jednocześnie dla 3 pasażerów o wzroście 1,80 z tyłu plus pojemny bagażnik 550 litrów. Praktyczność w użytkowaniu zagwarantowana jest przez „Magic Cargo Space", który pozwala Klientowi ukształtować komorę bagażnika według własnych potrzeb i pozwala doskonale przystosować go w zależności od aktualnych wymagań pod względem rodziny, czasu wolnego czy pracy. Dzięki regulowanej dwupoziomowo płaszczyźnie można zwiększyć głębokość bagażnika, a występowanie dwóch ruchomych ścian bocznych pozwala umieścić w nim w razie potrzeby małe przedmioty lub wykorzystać do maksimum całą szerokość bagażnika Asymetrycznie składane siedzenia Flip&Fold umożliwiają uzyskanie płaskiej i nieprzerwanej powierzchni ładunkowej o długości nawet do 1,80 m, na równi z płaszczyzną samochodu. Dlatego Nowy Tipo Station Wagon może „przyjąć na swój pokład" przeróżne wyposażenie dopasowane do bieżących potrzeb Klienta: rowery, narty, wózki, deski surfingowe i walizki.

Podsumowując, ze względu na dobry stosunek wartości do ceny, cechy produktu i wyposażenia, Fiat ten przeznaczony jest przede wszystkim dla rodzin i Klientów biznesowych. Ale nie tylko: już od pierwszych faz projektowych, szczególna uwaga skupiona została na Total Cost of Ownership (łącznych kosztach utrzymania), istotnym elemencie zarówno dla Klientów prywatnych, jak i tych biznesowych. Plasujące się u szczytu kategorii wartości TCO zawdzięczają swoją pozycję wyjątkowo niskiemu spalaniu, niskim kosztom obsługi, naprawy i eksploatacji. Ponadto, prosta i zachowująca logiczną ciągłość gama oraz kompletne wyposażenie seryjne, pozwalają utrzymać w czasie niewielki spadek wartości, natomiast wersje „Business" oferują rozwiązania spełniające potrzeby Klientów flotowych.

Szczególna uwaga została poświęcona gamie silników Euro 6, odpowiadających potrzebom rynku. Mowa tu o silniku benzynowym 1.4 16v Fire o mocy 95 KM, jak i jednostce napędowej o podwójnym zasilaniu: benzyna i LPG. 1.4 T-Jet o mocy 120 KM. Dopełnieniem oferty jest turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 95 KM i 1.6 Multijet II o mocy 120 KM, również z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DCT, który zapewnia stałe rozwijanie mocy i napędu bez jakiejkolwiek utraty mocy podczas zmiany biegów.

Ponadto, Fiat Tipo Station Wagon nadaje się również do pracy, dzięki specjalnym wersjom, takim jak Business, która oferuje w standardzie system informacyjno-rozrywkowy Uconnect NAV 7" HD Live z nawigacją Tom Tom 3D, czujnikami parkowania, Adaptive Cruise Control, Brake Control i Speed Limiterem. Od września oferta jest jeszcze szersza, dzięki nowej wersji Easy Business, która obejmuje czujniki parkowania, tempomat, system informacyjno-rozrywkowy UconnectTM NAV 5" z nawigacją Tom Tom 3D.

Gotowa, by sprostać wyzwaniom przyszłości, rodzina Fiata Tipo została zaprojektowana we Włoszech przez Centrum Stylu Fiata i opracowana w Turcji wraz z Tofaş R&D, jednym z najlepszych ośrodków badawczo-rozwojowych FCA. W projekt był zaangażowany specjalny zespół składający się z ponad 2000 osób, który pracował ponad trzy lata, w trakcie których pokonano ponad 8,7 milionów kilometrów w najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych, przygotowując się do sprzedaży w ponad pięćdziesięciu krajach obszaru EMEA. W efekcie powstała rodzina mocnych i niezawodnych samochodów, które naznaczają pełny powrót Fiata do segmentu średnich samochodów, drugiego pod względem wielkości segmentu w Europie i pierwszego dla Klientów biznesowych.

Wielki sukces BE-FREE, nowego rozwiązania w zakresie mobilności dla klientów prywatnych, dostępnego dla   500, 500X i gamy Tipo.
Fiat i Leasys, spółka świadcząca usługi w zakresie wynajmu pojazdów i mobilności należąca do Grupy FCA Bank, rozszerzyły program BE-FREE również na Fiata 500X, po ogromnym sukcesie dotyczącym modelu Fiat 500 i całej gamy Fiata Tipo. Dostępny u wszystkich dealerów Fiat we Włoszech, BE-FREE dla Fiata 500X jest oferowany w wersji wyposażenia 4x2 1.3 Multijet 95 KM Pop Star w stałej kwocie miesięcznej 269 euro z VAT i bez pierwszej wpłaty, przez 48 miesięcy i 60.000 km - i obejmuje ubezpieczenie OC, podatek drogowy, system info mobilności, pomoc drogową i zarządzanie wszystkimi usługami związanymi z Leasys App za pomocą smartfona. W razie zmiany zdania lub gdy zmienią się potrzeby w zakresie mobilności, istnieje zawsze możliwość zwrotu samochodu w trzynastym miesiącu bez żadnych kar za wcześniejsze anulowanie umowy. W przypadku Fiata 500X BE-FREE można wybrać dodatkową formułę BE-FREE PLUS, obejmująca pokrycie naprawy szkód, kradzież, pożar i przeglądy okresowe, wszystko w cenie w 369 euro miesięcznie.
W przypadku programu BE-FREE dla Fiata Tipo można wybrać spośród wersji 4-drzwiowych, 5-drzwiowych lub kombi, oraz wybrać żądany typ zasilania - benzyna, diesel 95KM lub LPG - w tej samej stałej racie miesięcznej 249 euro. Przykładowo, za 249 euro miesięcznie można zasiąść za kierownicą pięciodrzwiowego hatchbacka Fiat Tipo z silnikiem 1.3 Multijet Diesel lub kombi 1.4 T-JET LPG 120 KM, lub czterodrzwiowego sedana z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 95KM. Pakiet BE-FREE dla FIATA Tipo jest dostępny także z dodatkową formułą BE-FREE PLUS obejmującą pokrycie naprawy szkód, kradzież, pożar i przeglądy okresowe, wszystko w cenie w 329 euro miesięcznie z VAT i bez pierwszej raty.
Za 199 euro dla Fiata 500 jest dostępny program Be-FREE, podobnie jak dla Tipo i 500X - z VAT i bez pierwszej wpłaty, na 48 miesięcy i 60 000 km - oferowany także w formule rozszerzonej BE-FREE PLUS, która obejmuje pokrycie naprawy szkód, kradzież, pożar i przeglądy okresowe.
BE-FREE opiera się na konkurencyjnej ofercie ekonomicznej, kompletnej z technologicznego punktu widzenia:  prosty i innowacyjny produkt w atrakcyjnej cenie, dedykowany osobom, które pragną swobody poruszania się samochodem bez uszczuplenia swojego majątku.
Program BE-FREE jest jeszcze skuteczniejszy dzięki funkcjom Leasys App. Aplikacja umożliwia dostęp do wszystkich usług zaprojektowanych przez Leasys, aby jeszcze bardziej podkreślić customer experience, takich jak na przykład wirtualny warsztat, funkcja "znajdź moje auto", alert przekroczenia prędkości pojazdu, usługi dostępne na trasie, np. stacje benzynowe lub centra serwisowe, pomoc drogowa 24h w całych Włoszech i wiele innych. W samochodzie zainstalowany jest system info mobilności Leasys I-Care Smart umożliwiający, między innymi, geolokalizację samochodu w celu odnalezienia go w razie kradzieży.
Więcej informacji na temat rozwiązań w zakresie mobilności BE-FREE dla klientów prywatnych jest dostępnych u dealerów sieci Fiat; na infolinii Ciao Fiat 800 342 800 i Leasys 800 334422 oraz na stronach internetowych www.fiat.it i www.leasys.it

Fiat Music na stoisku Fiata w Bolonii.
W dniach 3, 8 i 9 grudnia, na stoisku Fiata, zatrzyma się Fiat Music Studio, w którym Red Ronnie przesłucha młodych piosenkarzy. Trzy terminy w czasie trwania targów Motor Show 2016 zostały dopisane dodatkowo w stosunku do zaplanowanej agendy, w związku z ogromną popularnością programu, który zapełnił lokale podczas swojego włoskiego tournée. Również liczba użytkowników zaangażowanych w sieci należy do rekordowych: ponad 4000 muzycznych wschodzących talentów zarejestrowało się, aby wziąć udział w inicjatywie, a stronę Fiat Music na Facebooku www.facebook.com/fiatmusictour odwiedziło ponad 2 miliony osób, pozostawiając około 100 000 wpisów i ponad  110 000 wyświetleń transmisji na Facebooku.
Recepta na sukces Fiat Music jest prosta: świetna nowa muzyka, chęć zaistnienia i talent. Nieprzypadkowo na zwycięzcę Fiat Music czekają atrakcyjne nagrody, między innymi rok bezpłatnego użytkowania Talento, nowego modelu marki Fiat Professional idealnego do podróżowania dla "muzycznych talentów", oraz kompletny zestaw instrumentów muzycznych, które będą towarzyszyły im na drodze do sukcesu. Dodatkowo, jeden z wybranych utworów muzycznych młodych artystów może zostać wykorzystany, jako ścieżka dźwiękowa spotu reklamowego modelu samochodu grupy FCA.
Po odwiedzeniu najważniejszych włoskich klubów, muzyczny kermesse Fiat Music zbliża się do finału, który odbędzie się w słynnym bolońskim Roxy Bar : półfinał w dniach 4 i 11, a następnie 18 grudnia długo oczekiwany finał.  Motor Show w Bolonii będzie okazją do zaprezentowania projektu publiczności i umożliwienia młodym talentom przybyłych ze wszystkich zakątków Włoch spotkania z Red Ronnie oraz światowej sławy gitarzystą,  Fausto Mesolellą.
Aby wziąć udział wystarczy mieć ze sobą pamięć USB z zapisanym swoim utworem muzycznym, ewentualnie z muzycznym akompaniamentem. Red Ronnie i Fausto Mesolella wysłuchają utworów, udzielając cennych rad i zaproszą najlepszych do występu na żywo w specjalnym odcinku dedykowanym Fiat Music, który zostanie wyemitowany po zakończeniu projektu na kanałach społecznościowych Reda Ronniego oraz na www.facebook.com/fiatmusictour