Octavia Scout w nowych szatach

22.12.2016

Uterenowione kombi to bodaj najbardziej wszechstronna z wersji modelowych Octavii. Scout z seryjnym napędem 4x4 świetnie czuje się na asfalcie, ale w razie potrzeby nie boi się też jazdy po nieutwardzonej drodze.

Marka znad Wełtawy w ramach face-liftingu konsekwentnie odświeża poszczególne wersje modelowe w gamie Octavii III. Po liftbacku i kombi oraz sportowej odmianie RS – anonsowanej jako najmocniejsza seryjna Octavia w historii – przyszedł teraz czas na uterenowioną wersję Scout. Wersję, którą na tle poprzedniczki wizualnie wyróżnia przede wszystkim układ dzielonych lamp przednich, a także lekko przeprojektowany kształt atrapy chłodnicy oraz zderzaka.

Octavia Scout zwraca uwagę takimi elementami jak dodatkowe osłony podwozia i nadwozia oraz prześwit, który względem "zwykłego" kombi zwiększono o 30 mm. Na pokładzie znajdziemy także standardową, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego na każdej z osi.

Wedle uznania z dostępnej gamy silnikowej będzie można wybrać do Scouta benzynowe 1.8 TSI/180 KM lub diesla 2.0 TDI o mocy 150 albo 184 koni mechanicznych. Nową propozycją w karcie jest możliwość zestawienia słabszej jednostki wysokoprężnej z 7-stopniową skrzynią DSG.

"Przed-liftowa" Octavia Scout kosztuje na polskim rynku od 109 860 złotych bez opcji dodatkowych (1.6 TDI/110 KM). Odmiana 150-konna TDI ma natomiast metkę z ceną od 116 970 zł (w standardzie jest napęd 4x4, ale brak DSG).